2015年8月30日 星期日

請問有沒有朋友可以釐清日本租車保險的一些問題?

近年到日本旅遊很多時都會用租車自駕的形式, 因為時間方面可以控制, 又有很多偏遠的地方不用舟車勞頓轉車又轉車方便很多.

由於老公之前是做保險的, 對保險方面也知得頗為詳細, 知道很多保險條款上寫明的也不一定有得賠或者賠得足不足夠, 但如果冇寫明的便一定冇得賠.

很久之前已經睇到一段新聞港人在日本駕車遇上意外, 車輛損毀因為買了免責補償所以不用賠償, 但租車公司要他們賠償因為車輛維修期間無法再出租的營業額補償, 所以老公每次租車時都會問有沒有這種連營業額補償也計算在內的保險條款或附加契約, 因為營業額補償可大可小不能預計, 但租車公司都沒有明確地表明究竟有沒有這種保險, 又或者是日文的不足所以艱澀的保險條文根本不會明白, 所以也希望趁今次有女兒同行的時間再清清楚楚地問一次.


所以之後舉凡看到關於日本租車保險的解釋都會剪下, 這裡講的是租車費已經包括意外人身傷亡賠償, 額外的免責補償 (1,000 円, 不連稅) 是 option, 但是我每次租車時費用已附加連車租一起計算總額, 這裡沒有提及營業額補償, 即是付墊底費二萬至五萬就可以.


但在 issue34 2015年8月號 Go!Japan 提到 * 如果買了免責補償就能連墊底費也不用付, 但提及了 NOC (Non-operation Charge) 的營業額補償, 由兩萬至十萬不等, 這是任何保險都不包, 不過有租車公司有保障方案, 支付一定費用便可以連 NOC 也保, 這就是我最想知道的是一個怎樣的費用.



以下是 Toyota Rent A Car 關於保險的訊息日文與中譯本, 也有提及

免責補償制度(任意加入)

この制度にご加入されると、保険が適用される事故の場合、上記自己負担額(対物補償5万円、車両補償5万円、ただし、バス・大型貨物車は10万円)のお支払いが免除されます。
 (ノン・オペレーションチャージ(NOC)とは異なりますのでご注意ください。)

ノン・オペレーションチャージ(NOC)
万一、事故・盗難・故障・汚損等を起こし、車両の修理・清掃が必要となった場合、その期間中の営業補償として下記金額をご負担いただきます。(免責補償制度とは異なりますのでご注意ください。)

免責補償制度(自由加入)
加入此制度者,發生適用保險理賠的事故時,無需以上所述的支付免責自付額。免責補償費用(含8%的消費稅)
注意:加入該制度後,發生適用保險理賠的事故時,可免除上述個人負擔金額(對物補償5萬日圓、車輛補償5萬日圓,但巴士與大型卡車為10萬日圓)。
 (與營業損失賠償(NOC)不同,敬請注意。)

營業損失賠償(NOC)
租車期間若因事故、竊盜、車輛故障、污損等原因,導致車輛必須修理或清掃時,修理或清掃期間之以下費用應由顧客自行負擔,以補償營業損失。

例 1
車輛可以行駛且歸還預定的店鋪時 20,000日圓 (不含消費稅)

例 2
車輛無法行駛且未歸還預定的店鋪時 50,000日圓 (不含消費稅)

注意:租借車輛未返還於店鋪者(例如,在車輛可行駛的情況下置於路邊等),將額外收取50,000日圓。


https://rent.toyota.co.jp/guide/use/jiko.aspx (日文)

https://rent.toyota.co.jp/zh-tw/guide/insurance.html (中文)













29 則留言:

  1. 好複雜嘅課題...集思廣益,我唔自駕都想你搞清楚,造福大眾!

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為保險既賠償問題可大可小, 呢個補償營業損失既問題已經困擾咗幾年, 問過好多唔同既人, 但係答案個個唔同, 好似有啲人連補償營業損失都唔知, 所以好想搞清楚或者可以有得買就買埋, 為求玩得開心又安心.

      刪除
  2. 其實唔洗煩啦,你買個基本免責,1000+tax per 24 hours。去到攞車時,佢地會sell你買個安心保,連NOC都包埋。你就睇下架車有幾新,先決定加唔加。

    我加過一次安心保,因為是新車,費事什麼事也入我數。

    我一般見架車舊舊地都唔會加錢。

    回覆刪除
    回覆
    1. コーさん,安心保日文即係乜?
      NOC係咪無論架車新舊都係 charge 兩萬至五萬?唔會因為架車舊啲有折舊。

      刪除
    2. NOC我覺得佢有事有charge盡,只是自走可能/不可能的分別。

      舊車因為已經周身都花,花多少少都唔覺,所以我唔買。

      Toyota我好少租,唔肯定佢地有冇安心コース。

      但Times and Orix就有。

      http://rental.timescar.jp/support/course.html
      安心補償コース

      http://car.orix.co.jp/userguide/insurance.html
      レンタカー安心パック(RAP)

      睇返好似ORIX抵啲。

      刪除
    3. Toyota 成張網頁我都吮得七七八八都唔見有安心XX或者可以cover NOC 既字眼。加上我曾經問過,但嗰時未識NOC呢個字,喺我日文有限公司佢英文有限公司既情況下溝通唔到所以就不了了之冇買到。

      刪除
    4. koosan, 尋日攞架瘋田 check 車, 見到架 spade, 個籠都幾闊

      刪除
    5. 架spade 抵玩過架 Sienta。

      刪除
    6. Spade好似冇乜upgrade,同前年租的一樣。老實講我鍾意舊版Porte多啲,即左右都係一隻門。

      今日見有架黄色新Sienta泊係停車場,原來咁快已落地係街行緊。

      同樣我都係like舊版Sienta多啲。

      刪除
    7. 我都係鍾意舊版Sienta,新版個樣唔似舊版咁cute雖然佢話落足料。
      咁快有車喺街行?Show room 個 sales 話淨係海運一次展覽已經賣咗兩百幾部 spade,訂車好似要等到11月。

      刪除
    8. 係呀,所以Spade個價OK,同Ractis一樣,咁好多人會轉去買Spade。

      刪除
    9. Sales 話好似加多皮幾就可以換埋合金軨.

      刪除
    10. 一次展覽已經賣咗兩百幾部 spade, 乜個市咁好景咩. 四月至七月我都比你小家害到雞毛鴨血, 港交港幾時上返三百蚊呀!

      刪除
    11. 佢地做展覽時個市仲好好, 不過唔知攞車時多唔多撻訂呢.
      我地去 show room 冇揸車去啲 sales 都懶得理你, 淨係問你揸開乜車, 車齡幾多俾本書仔連電話都冇問就去 serve 其他人好似唔憂賣.

      刪除
    12. 合金軨要成皮幾,貴左啲。

      可能個市唔好,賣哂啲波子BENZ去換一架SPADE。

      刪除
    13. 咦,仲未飛?
      冇咁慘啩,大屋搬細屋!

      刪除
    14. 今晚飛。

      SPADE都不是細屋,只係豪宅變公屋。

      刪除
    15. 有個老友四十個剛出左架 GLA200, 內籠闊過 macan 但好有膠感, 老 BEN 都唔係部部隊都係豪宅 maybach s600 啦 :D

      刪除
    16. 咁豪既車見都未見過,名都唔識 :P

      刪除
  3. 係咪架車炒左要拖要比五萬作為拖車同營業損失, 如自行返到就比兩萬作為營業損失就算? 因為邊會知架車幾時會整好

    回覆刪除
    回覆
    1. 又些資料分享

      http://www.travelclassroom.net/2011/05/japan-car-rental-insurance.html

      刪除
    2. 我諗都係咁囉,如果諗住俾兩萬當墊底都無可厚非,香港汽車保險既墊底咪仲貴,分分鐘冇埋 NCB添。

      刪除
    3. t 先生,唔該晒,我會去睇睇。

      刪除
  4. 去邊度旅遊租車,我都係同你一樣想買一份保險包晒所有野,唔洗擔心,咁就玩得開心喇。

    回覆刪除
    回覆
    1. 對於我地呢啲日日都會揸住架車, 唔係 Sunday Driver 嗰啲, 特別知道好多路面事故唔係自己引致, 而係由於其他道路使用者既問題, 所以有一份保障多啲既保險會減少好多麻煩會玩得安心啲.

      刪除